Tuesday, July 14, 2009

New Pets

Salam.. Cuti semester baru2 ni adik bongsu ayah2B Mr. Ikhwan, beli pets baru.. Empat ekor hamster yg kiut miut.. By the way, ayah2B dari remaja lagi dh ada intention utk bela hamster juga tapi abah dgn ma xbagi.. So perasaan tu lama2 hilang sendiri.. Tetiba pulak budak ni dengan slumbernya beli dulu baru mintak permission.. Tak aci betul.. Ma pada awalnya berceramah juga tapi biler tgk keletah hamster tu mcm suka pulak..


Aktif-Kuat makan-Kuat gigit.. Dan yang paling ayah2B geram, payah sangat nak pegang dia.. Dah hampir dapat kene gigit pulak.. Bukan main hamster zaman skang, siap ada spa - flavor Lavender lagi.. Kelessss gitu... Keje diorg main-makan-spa-tido... Uihhh2 besnya hidup.. Iwan ko jgn wat keje cenggitu - ala2 hamster plak hah!!.. Blajo-Blajo!!.. Kalau tak makan hamster la ko nanti..

Sukatul berhimpit2.. Motif??.. Hehe..

Bila si Iwan ni dah balik blajo.. Timbul pulak isu siapa nak jd nanny hamster tu sementara tunggu dia cuti balik.. Abah dgn drastiknya nak jual kat kawan Adik.. So pada 1 malam, hamster dgn mahligainya dihantar ke rumah Adik.. Aku yg turut ada malam tu rasa sian plak.. Sian kat Iwan sbb aku tau he loves these pets very much.. Sian kat hamster sbb kene bertukar2 tuan.. Biler Abah n Adik call Iwan to get his opinion, aku tau dia akan merajuk.. So aku try persuade abah n ma to put them kat umah Adik since got another empty chamber betul2 sebelah balkoni.. Good for air flow.. Eventually, hamster stil with us, with our family, with Iwan.. So no worry yer bro..

Dan aku secara rasminya telah dilantik sebagai nanny sementara hamster2 tu sama ada suka atau tidak.. Huhh.. Lepas ni nak jaga ibu2B pantang bersalin-baby-jimmy.. Hamster lagi.. Kurus la ayah2B jawabnya.. Kurus ker.. Hehe.. Iwan nanti aku nak tuntut elaun.. Siap kau.. Daa..

No comments:

Post a Comment