Wednesday, July 15, 2009

SuSHi @ Sushi King Restaurant

Salam.. ayah2B nak citer sket pasal pengalaman makan sushi kali ni.. Sebenarnya nak kata minat sangat tak la jugak.. Tapi kadang2 ayah2B teringin juga nak makan.. So one day tu ayah2B dengan ibu2B gi la makan kat restoren sushi king kat Jaya Jusco Taman Equine..

Suasana dan mood dalam restoren tu mak oiii very kondusif dan aman.. Sunyi dan senyap jer.. Tak ada bunyi sudu berlaga atau suara2 orang yang berborak xhengat dunia.. Aman dan tenteram.. Sushi2 tu akan lalu atas landasan dia.. Di hujung landasan ada sorang yang bertugas untuk buat sushi dan letak atas landasannya.. Kita just pickup mana2 sushi yang kita nak.. Harga sushi adalah berdasarkan warna piring sushi tu, ada hijau-biru-oren.. Nice way of serving food.. Very impressive..

ayah2B amik few sushis, ice lemon tea, mee curry..

Basic sushi - crab meat with rice

Sedap juga - Janggut Sotong (half cook) - Chukaidako sushi

Yang ini pon not bad - Lupa dah nama dia tapi ada rice ball, and yang satu lagi tu pegedeljepun sushi.. Hehe.. Lupa la nama dia.. Sedap sangat..

Yang ni curry me - Ada sweet corns, spinach and fish.. ayah2B masa makan mee ni berangan jadi Naruto tengah makan ramen.. Hehe.. Teringat kat Kiong n Nadia - Depa yang introduce Naruto kat ayah2B.. Semoga sumer berjaya yer..


ibu2B plak order unagi set.. ayah2B berani tengok jer.. Biarpun dipelawa berkali2 ayah2B belum berani cuba.. Takut nak makan ooo.. Belut tu..

One thing yang kita perlu tau pasal sushi ni, bukan sumernya tak masak 100% but some ada yang half cook.. Bergantung pada resipi tu.. Overall okey la pengalaman makan kat Sushi King ni, for all ayah2B kene bayar around RM75++ la.. Mahal sket tap worthit la.. Jumpa lagi..

3 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Apa khabar ayah wan? sedapke rasa sushi tu? bukanke dia mentah sikit?

    Kalau kelapangan jemputlah ke blog saya.. bertukar pendapat dan link Insya'Allah.

    ReplyDelete
  2. Waalaikumsalam wbt,

    Alhamdulillah, sihat jer.. Tima kacih yer farid sebab sudi datang..

    Sushi tu sedap, tapi kene tau pilih.. Bukan mentah sepenuhnya, tapi halfcooked..

    Insya Allah nanti sya melawat.. Ada masa datang lagi yer..

    ReplyDelete
  3. Rambut Mengerbang said...

    Semekom... Ayah Wan, rasa lapor le nak makan sushi, Ayah Wan buat saya terliur ler,... kapan ya nak belanja, harus tau...

    ReplyDelete